sa sadržajima osude korištenja dozvoljenog životinjskog mesa u ishrani, te dozvoljenog žrtvovanja životinja, na način izvršavanja vjerskih propisa, o čemu govore slijedeći Kur'anski ajeti;
Svakoj vjerskoj zajednici propisali
smo klanje kurbana da bi spominjali Allahovo ime prilikom klanja stoke koju im
On daje. Vaš Bog je jedan Bog, zato se samo Njemu iskreno predajte! A radosnom
viješću obraduj poslušne,
Do Allaha neće doprijeti meso
njihovo i krv njihova, ali će Mu stići iskreno učinjena dobra djela vaša; tako
vam ih je potčinio da biste Allaha veličali zato što vas je uputio. I obraduj
one koji dobra djela čine! (Hadždž-34,37)
Žrtvovanje životinja je vjerski propis, ima svoj razlog, namjenu, poruku i
korist. Za svakog razumnog su dovoljni gornji Kur'anski ajeti, koji o tome govore.
Medjutim, pored ovog raspravlja se i o korištenju
životinjskog mesa u ishrani, ne iz zdravstvenih razloga, već iz razloga
osudjivanja čovjeka kao nasilnika nad životinjom i prikazivanjem dozvoljenog
kao zabranjenog. U tekstovima navodi se, kako je jedan Božiji poslanik uopšte zabranio koristiti meso u ishrani, te
ga ni on sam nije koristio, iz istih
razoga. Znamo da su Božiji poslanici bili prenosioci Božije Riječi, i kako bi
oni mogli zabraniti ono što je od Boga dozvoljeno.
Zna se da je Svemogući Bog stvorio cijeli Kosmos i sve što je u njemu, te
da sve ima razlog postojanja svog. Životinje su date čovjeku na korištenje i za
ishranu, što je razumnom dovoljno da shvati. Znači, upotreba mesa u ishrani je
dozvoljena, sem onoga koje je zabranjeno. Za čovjeka koji jede životinjsko meso
se nikako ne može reći da on i mrzi životinje, kako nerazumni žele prikazati.
Zna se, da postoje ljudi koji ne konzumiraju nikakvo meso iz razno-raznih
razloga i nisu za osudu ni jedni ni drugi.
Pitam se, šta bi bilo kada se životinjsko meso ne bi koristilo za ishranu? Životinje bi se množile i umirale prirodnim putem, pa na Zemlji bi bilo toliko životinja da čovjek ne bi imao gdje biti. Sveznajući Bog je sve Stvorio u savršenom redu i zavisnosti jednih od drugih, i na osnovu ovakvih mišljenja se da zaključiti da ljudi uvijek u razumnom traže neku pogrešku, dok se sa nerazumnim mire.
Zar ne bi bilo logično da vidimo pogrešku u onima koji su u prošlosti
žrtvovali ljude, kako ih i u sadašnjosti žrtvuju za razne ciljeve, i sve nam to
izgleda normalno, dok žrtvovanje i korištenje onoga što je dozvoljeno da se žrtvuje
i koristi, nama izgleda strašno.
No comments:
Post a Comment