jer dogovor podrazumijeva
iskrenost i sve vrline koje prate iskrenost, da bi se došlo do pravednog
rješenja.
Riječ dogovor nije samo riječ
običnog izgovora, već riječ velikog značenja. Onaj koji se želi nešto
dogovoriti, on prvo mora imati želju za dogovorom, da bi se pripremio na
dogovor. Priprema na dogovor podrazumijeva isključivo traženje najboljeg
rješenja u dogovoru, kojim će biti zadovoljne strane koje se dogovaraju. U
dogovor ne smiju biti uključene nikakve lične razmirice, bilo prošle, bilo
sadašnje, koje imaju primjesu, sebičnih interesa, ili ličnih netrpeljivosti, ljubomore i zavisti,
koji uticaji nikako ne mogu voditi uspostavljanju zajedničkih stavova u
dogovoru i postupanja po pravednosti. Takav dogovor podrazumijeva lično mišljenje i
stav bez miješanja drugih, o kojim stavovima dogovarač je morao razmisliti, da
bi znao da li je ispravno ono što
on misli. A kako da zna onaj koji
dogovara, da li je ispravno ono što on misli?, ako nema sigurno Znanje u kojem može tražiti uputu za rješenje u
dogovoru na obostrane koristi. To sigurno Znanje je Božije Znanje i Njegova Riječ
upute čovječanstvu, dostavljena preko prenosioca Njegovih, koja uputa nije samo
onako i bez razloga data, već da bi čovječanstvo živjelo po takvoj uputi..
Dakle, u slučaju dogovaranja, dogovarači moraju biti
spremni odustati od ljudske oholosti, i postupanja na način „moja je prva riječ
i posljednja“, koja je naslijedjena još iz davnina, često bez razumnog vidjenja
i djelovanja, ali je održana i u ovom vremenu prema ljudskim potrebama. Takvim
načinom postupanja ili bolje rečeno “načinom sile“, želi se zadržati postojeće
stanje radi ličnih koristi, a ne pravednosti. i takvi nikada neće ni htjeti da se dogovore, pa bi se svako
trebao bojati, ako ima takvo razmišljanje i postupanje.
Na kraju, pitaj se čovječe, „Kako
sam postao, zašto sam došao i kud idem“, pa kad sebi
odgovoriš na ta pitanja i kad shvatiš da ništa nije u vlasti tvojoj, shvatićeš
i stanje svoje.
Tvoje stanje neće se
mjeriti po blagodatima kojima si obdaren, po ovozemaljskom blagu koje imati
možeš, jer to ništa nije od tebe, već tvoje stanje će se mjeriti po onome što
je od tebe, a to su lijepa djela ili ružna djela, pa je tvoja “veličina“ i snaga onakva kakva su djela tvoja i ništa
drugo sem djela ponijeti nećeš.
No comments:
Post a Comment