
Ljudi mogu odabrati
put znanja ili put neznanja. Put znanja je i put istine, dok je put neznanja
put neistine i put zablude.
Znači znanja imamo
dvije vrste;
znanja koja upućuju i služe za korist u materijalnom
svijetu, i sva nauka u vezi s tim je u korist za čovjekovo življenje i boravak
na Zemlji.
Druga vrsta znanja upućuje nas na potrebu učenja o znanjima
tj. svjesnosti čovjeka, da on nije samo materijalno tijelo i da je dio
prolaznosti, nego je i duhovne prirode, koja
pripada duhovnom svijetu, pa tako i neprolaznosti. Zato čovjek mora
probuditi svjesnost o značaju shvatanja razlike izmedju prolaznog i neprolaznog,
tako što će ga svjesnost i voditi «vezivanju» za duhovno neprolazno, kao što će
ga nesvjesnost voditi «vezivanju» za materijalno i prolazno.
Sama činjenica da je čovječije tijelo materija, i kao takvo
je vidljivo, dok duša je duhovne prirode i kao takva je nevidljiva, bez obzira što duša život nosi. Tijelo je zavisno o duši i njeno napuštanje je smrt za
materijalno tijelo, medjutim, duša ne umire već seli u svijet kome i sama
pripada.
Kako je čovjek po Božijoj odredbi upućen na sticanje znanja za ovozemaljske potrebe i
opskrbu za život, upućen je i na sticanje duhovnog znanja i pripremom za vječnost, ali sve u granicama
potrebe i dozvoljenog.
Ako čovjek prekorači
granicu normalne potrebe za održanje života, pa se oda bespotrebnom gomilanju
materijalnih vrijednosti i postane ovisnik njihov, biti će nadvladan materijom
a zanemaren u duhovnom smislu. Zanemarivanjem duhovnog udaljit će se «sam od
sebe», jer će duši uskraćivati željenu «hranu,» koja je veza sa Gospodarom svih
svjetova i čovjekovim stvaranjem. On stvori čovjeka u najljepšem obliku, da bi mu
se odazvao, i shvatio da bez Njegove podrške i pomoći, zaista će provest svoj život
- živ a «mrtav», živ, jer duša je živa
u njemu, a «mrtav» zbog svog neznanja, jer će svojim neznanjem upropastiti i
dušu svoju.
Takvim postupkom «vezat» će se za prolaznost, pa će tako i
sam postati dio prolaznosti. Duši su potrebna znanja koja je približavaju
njenom Stvoritelju, jer duša je svjesna povratka Njemu, i koliko god mi bježali
«sami od sebe» i od onoga zbog čega smo i došli, pobjeći nećemo od vječnosti,
ali za propušteno priliku nećemo imati.
No comments:
Post a Comment