
Uzvišeni Allah, da bi nam olakšao teškoće, nezgode i nesreće na ovom
svijetu, a smrtnu gorčinu zasladio novim, vječnim i boljim životom u carstvu
savršenijeg svijeta, poziva nas na namaz, u kojem se svakog dana pet puta odvajamo
od materijalnog svijeta i stupamo u neposredni razgovor s Allahom, Stvoriteljem
i Upravljačem svih svjetova, zbivanja i promjena. U namazu upravljamo svoje
misli prema Milostivom Allahu, Univerzalnom Razumu i Moći.
U času namaza osjećamo se prisutnim pred Allahom koji nas vidi i čuje
riječi koje Mu upravljamo. Trenutak namaza je najveća čast i najsladje duhovno
uživanje koje musliman doživljava na ovom svijetu. Ko bježi od namaza, bježi od
časti i najsladjeg zemaljskog uživanja.
Musliman se u namazu mislima uzdižu i leti u više nebeske svjetove. U
tim časovima ne samo da zaboravlja smrt, kao gorčinu života, već u smrti vidi
novi, savršeniji vječni život. On duboko osjeća da će jednog dana ostaviti ovaj
svijet, ali istovremeno u namaskom zanosu jača nadu da će mu Allah, kome se on obraća,
u času smrti otvoriti vrata u drugi, vječni i savršeniji život i svijet.
Ta velika misao o našoj prisutnosti pred Svemogućim, Sveznajućim i
Apsolutnim Stvoriteljem, koji nas u času namaza vidi i čuje, i naša vjera u
produženje života odmah poslije smrti u boljem i savršenom svijetu, čine nas
sretnim na Zemlji i olakšavaju nam teškoće i napore u životu.
Mudri Allah dž.š., znajući da namaz duhovno jača muslimana, da ga čini
sigurnim, pouzdanim i strpljivim te da mu neprestano obnavlja slast i radost u
životu, naredio mu je klanjanje namaza u najstrožoj formi – farzom (obavezom).
Pored ispunjenja duhovnih
potreba i koristi za našu dušu, namaz
utiče i na tjelesne potrebe i koristi , te na cjelokupno zdravlje
čovječijeg organizma;
Da bi muslimani mogli stupiti u namaz, obavezni su redovito abdestom i
kupanjem održavati čistoću, a tjelesna čistoća je neophodan uvjet za ljudsko
zdravlje.
Obavezni tjelesni pokreti u namazu; dizanje ruku, stajanje, poklon i
stavljanje lica na tle, kao i propisno sjedenje i ustajanje su, ustvari,
obavezno islamsko tjelesno vaspitanje, čime vjernik postiže živost, čvrstinu,
izdržljivost i pokretnost cijelog organizma. Ovi namaski pokreti pet puta
dnevno utiču na rad srca i cijeli krvotok, rad želuca, disajnih i ostalih organa u našem organizmu.
(Udžb. za vjer.pouku – R.M.)
No comments:
Post a Comment