i otvara čovjeku samo jedan put,
put istine, a put Istine vodi čovjeka „blizini“ Stvoritelja svih svjetova. Njegova
„blizina“ donosi čovjeku spoznaju u razumijevanju i vidjenju, razlike izmedju
dobra i zla, pa čovjek postupa po prvom, a drugog se kloni, i to mu postaje
glavna smjernica za djelovanje, riječju i djelom, ako želi biti na pravom putu
i postići Božije zadovoljstvo.
Naspram iskrenog vjerovanja je
neiskreno“ vjerovanje“, što može biti
zamka za iskrene vjernike, jer neiskreni „vjernik“ , često se ne drži onih pravila koja se vežu uz iskrenost i pravedno
postupanje, već postupa na izgled kao „vjernik“, dok su njegovi postupci
promjenjljivi i prilagodljivi situaciji, dogadjaju i čovjeku, a sve u zavisnosti
od potreba njegovih. Gdje su lične potrebe iznad iskrenosti i pravednosti, tu
nema ni pravednog postupanja, pa se ovakvi
postupci nebi ni smjeli naći kod vjernika, koji su vjeru prihvatili
iskreno srcem. Oni postupaju po pravednosti, i brane pravednost na svakom
mjestu, kod prijatelja i kod neprijatelja, i drže se načela pravednosti, a ne
ličnih koristi, jer je to propis Božiji.
Razlike, medju ljudima nisu bez
razloga, jer ljudi uče jedni od drugih, pa zato Bog dragi i kaže;
„O ljudi mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvaramo i na narode i
plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji kod Allaha je onaj koji
ga se najviše boji. Allah uistinu, sve zna i nije mu skriveno ništa“. (Sobe,13)
Ovaj ajet upozorava čovjeka na
medjuljudski dijalog, upućuje na prihvatanje razlika medju narodima, dok ujedno
objašnjava potrebu vjere, i potrebu bogobojaznosti, jer onaj koji vjere nema,
on i straha pred Bogom nema, pa je spreman postupati na štetu drugih, radi
koristi svojih, što se danas može na svakom
mjestu vidjeti, i dokazi su nevjerovanja i ljudske zablude.
Uz neiskrenost je uvijek
licemjerstvo, a licemjerima u vjeri
mjesta nema. Zato, pitanje je kako se odnositi prema takvim ljudima, i nači
zajednički dijalog, ako smo prinudjeni na stalne kontakte sa njima. Kako se može sastaviti iskrenost i
neiskrenost?, kako sastaviti istinu i laž?, da zajednički dijalog nadju, kada
je ponor nerazumijevanja medju njima već „uspostavljen“.
Može se reći, da je neiskrenost
posljedica nevjerovanja, a nevjerovanje
nije kao i vjerovanje, pa je u samim
postupcima izmedju jednih i drugih, nastao “ bezdan“ nesklada. „Bezdan“ nesklada
ne utiče na tijelo, već na razum i duše, pa budu blizu, a“ daleko“ jedni od drugih, sve dotle, dok svoje postupke i
govor ne dovedu u stanje sklada postupanja i govora. Ovo stanje se neće
promijeniti samo od sebe, dok obadvije strane ne ulože maksimum strpljenja i
želje, na miran dijalog, ako ga uopšte žele.
Kako vatra pali drvo, tako i
neiskrenost nepodnosi i “potpaljuje“
iskrenost, i prihvata samo sebi ravne, pa će prije dijalog biti
uspostavljen medju neiskrenima, nego medju iskrenima i neiskrenima, jer
neiskreni neće puno misliti o drugom, koliko o sebi, i neće biti opterećeni
razmišljanjem o pravednosti svojih riječi, i postupanjem po istini, što je
slučaj kod iskrenih.
Neiskren čovjek nije svjestan, da
njegova neiskrenost je šteta za njega lično, jer čovjek ima dostojanstvo svoje,
a neiskrenost uništava dostojanstvo, pa se čovjek „izgubi“ u svojoj
neiskrenosti. Zato, čovjek iskren vjernik uvijek zna, ono što neiskren ne zna,
i nastoji neiskrenom ukazati na
posljedice neiskrenosti, jer je to dužnost i obaveza od Boga zadana, da se
pomogne onome, kome je pomoć potrebna.
Bog dragi je Vlasnik svega, i On jedini promijeniti može i jedne i
druge, bez posredstva čovječijeg, ali
nam je u zadatak dao, da brigu vodimo jedni o drugima, pa zar se može čovjek ne
odazvati pozivu Njegovom?
Ovako se to objašnjava u Svetom
pismu;
„Ne ujarmljujte se s nevjnernicima, jer šta je pravednosti i bezakonju
zajedničko? Ili kakvo je zajedništvo svjetla s tamom?. A kakav je dio vjernika
s nevjernikom“?
Ovo je lijepo rečeno, ali bez
obzira na svoje vjerovanje, vjernik je
prinudjen na kontakte i život sa vjernicima, a i nevjernicima, radi čega je njegov
put "trnjem" posut, ali i Svjetlom obasjan, pa nek samo strpljen bude na putu
svom.
No comments:
Post a Comment