Isključivo se odnosi na vjernika,
a vjernik razuman mora biti, pa shvatiti ono što vjeruje, i čega se pridržava,
a ne samo slijediti riječ nečiju, ne znajući razloge, za ono što prihvata, i
radi čega prihvata.
Sve što je isključivo zabranjeno
u Božijim Knjigama, je zabranjeno, i čovjek ne smije postavljati pitanja, i
navoditi druge da rade ono što je u Božijim knjigama zabranjeno, ili ih
odvraćati od onoga što je u Božijim knjigama dozvoljeno. Ono, što je od Boga objavljeno,
to čovjek ne može mijenjati. O onome što nije izričito od Boga zabranjeno,
čovjek može raspravljati i tražiti razloge i odgovore, da bi čovjek znao, radi čega nešto čini.
Bog dragi, ništa nije
čovjeku propisao i naredio, a da nije
korist ili šteta za čovjeka, korisno je
dozvoljeno, a štetno zabranjeno. Čovjek svaki mora da zna, da i lijepo može
biti „ružno“ i opasno, za čovjeka, te da ružno, može biti „lijepo“, za čovjeka,
jer čovjek može biti prevaren od „samog sebe“, ili od onih koji varaju, pa
čovjek postane nesvjestan u postupcima svojim, a Bog dragi zna, ono što čovjek
ne zna.
Muzika može biti „lijepa“ za uho,
ali opasna za čovječiji razum, jer se putem sluha, i putem vida, može uticati na čovječiju
svjesnost, odredjenom namjerom, instrumenata i izvodjača, zavisno od volje,
povoda i uzroka njihove namjene. To može u čovjeku buditi razne emocije, i uticati na stanje „duha“ i
tijela, da čovjek postane „nečovjek“, u svojim postupcima, trenutno ili
promjenjljivo za duži period, zavisno od slušanja takve muzike. Radi toga,
svaki čovjek je u opasnosti, vjernik ili nevjernik, koji se „predaje“ onome o
čemu ništa ne zna, sem samog osjećaja, koji mu dolazi preko sluha i vida. Čovjeku može biti „ugodno“ i u onome što će mu
propast pribaviti, pa zato oprezan mora biti.
Sama muzika, odredjenih
instrumenata, riječi koje ih prate i izgled
onih koji izvode pjesme, je upitna, i svaka može biti opasnost za
čovjeka, ako provjerena nije. Svaki instrument ima svoju „namjenu“ i svaka
pjesma ima svoju „namjenu“, i svaki
izvodjač ima svoju „namjenu“, što pokazuje riječima, i što pokazuje odijevanjem svojim.
Zato, se ne može govoriti samo o „zabrani“
slušanja, instrumenata odredjenih vrsta, nego se treba govoriti i o „zabrani“ -
izbjegavanju slušanja riječi, i posmatranja izvodjača, jer ima pjesama koje
nemaju muziku, ali imaju riječi koje za slušati nisu, i koje za gledati nisu.
I na kraju, ja ne kažem da je
dobro, ono što nije dobro, već samo čovjek shvatiti mora; da sve ono što ga od
svjesnosti „odvlači“, i što ga od Božije „blizine“ „odvlači“, pa da na Njega zaboravi, nije dobro za
čovjeka. Kad čovjek zaboravi na Boga, onda zaboravi i na sebe, i na sve druge oko sebe, pa radi ono
što je protiv Božije dozvole, i ono što je
za štetu svoju.
Kada čovjek sluša i gleda ono što ga na Boga podsjeća, on
samo od toga može imati koristi. Zato, se svako može provjeriti, kad zna šta
sluša, šta gleda, i koga gleda, i o čemu
misli, dok sluša i gleda, pa će sam shvatiti, da li sluša što je zabranjeno,
ili što je dozvoljeno, jer čovjek sam mora shvatiti šta je ispravno, a šta ispravno nije, jer takav vjernik mora
biti.
Maher Zain -
No comments:
Post a Comment