Reklama (od fr.
réclame, odnosno lat.
reclamo - javno oglašavati) je
vrsta komunikacije
kojom sponzor reklame pokušava da ubedi publiku u
korisnost određenog postupka. Da bi postigao ovaj cilj autor reklame se služi
svesnim ili podsvesnim porukama, odnosno kombinacijom informacije
i emocije u
reklamnoj poruci.
Oglašavači se najčešće trude da povećaju
interesovanje za reklamirani proizvod njegovim brendiranjem.
Wikipedija
--------------------------------
U gornjem tekstu smo vidjeli
namjeru reklamiranja odredjenih vrsta proizvoda, pa bili oni dobrog kvaliteta
ili lošeg, privući će kupce, onoliko
koliko je reklama “jaka“.
Reklama bi se drugačije
mogla posmatrati i kao sredstvo za
zavodjenje ljudi, jer se reklamom ne predstavlja uvijek ono što je
korisno i dobro, već i ono što je nekorisno i štetno za čovjeka, jer je glavni cilj prodati i zaraditi, a
gdje je novac na prvom mjestu, čovjek je
na drugom.
Ako vam sada kažem da se reklama
koristi i za reklamiranja zla, tj. onoga što je opasnost za čovječanstvo, pa se
takvim načinom čovjeku približavaju sva dešavanja koja su protiv čovječijeg života
i zdravlja, a sve pod „maskom“ dobrih namjera, i prenošenja informacija, ako
razmislite, shvatit će te o čemu govorim.
Takvim postupkom, otvorena je
mogućnost onima koji su bolesnih umova, i koji su zalutali u svojim postupcima,
a uz to željni javnog predstavljanja i pokazivanja svojih nedjela pred publikom,
da još više čine ono što čine, da bi se javno predstavili, načinom kojim žele.
Oni ustvari, i žele publiku, oni
žele da se o njima raspravlja, da budu dio svakodnevnih razmišljanja. Oni žele
da se tako "uvuku u ljudske glave,“ i postanu dio normalnih shvatanja i vidjenja
njihovih ružnih postupaka kao lijepih,
jer zlo koje se dugo predstavlja i o kojem se dugo govori, gubi na „težini“, pa postaje „normalno“ u ljudskim životima.
Takvi bolesni umovi i žele slavu, pa im takva
reklama i duga predstavljanja i pomažu u ostvarivanju njihovih želja i ciljeva,
jer u suprotnom „šutnja“ o njihovim postupcima
spriječila bi njihovo javno predstavljanje, čime bi njihovi postupci
bili „osudjeni“ od „publike“, koja im je i potrebna u širenju i reklamiranju
lošeg kao dobrog, te nenormalnog kao normalnog i td.
Nije isto činiti ružne stvari u
četiri zida, sklonjen od očiju prolaznika, ili činiti ružne stvari na očigled
svih prolaznika, jer će takav postupak navesti i druge, da učine isto, a o
pogubnosti takvih djela na dječiju psihu, malo se govori.
Mnogi se pravdaju „slobodom
izbora“, stavljajući izbor kao „štit“ odbrane pred nedjelom koje čine. A da li
misle takvi?, a da misle i da pameti imaju, nebi radili to što rade?, da svi
imamo „slobodu izbora“. Sloboda izbora nije da čovjek radi šta hoće, i da samo
o sebi misli. On mora da misli i na druge, jer i oni imaju slobodu izbora, pa
možda ne žele da vide, a ni da čuju, ono što drugi žele i što svojim postupcima
ili riječima „silom“ prisiljavaju druge na trpnju i podnošenje njihovog zla.
Nije isto, trpnja gledanja onoga
što se očima ne svidja, ili trpnja onoga što čovjeku direktno štetu nanosi, ali
i gledanje onoga što nije za gledanje, vremenom kod čovjeka budi ono što se
probudilo nebi, pa od čovjeka nečovjeka
napravi, jer ljudi se vole poistovjećivati sa drugima.
No comments:
Post a Comment