Zlato nije sve ono što se zlatom
zove, pa ni ova izreka koja je nekima „znak mudrosti i pameti“, ne upućuje na
prihvatanje, već na razmišljanje, da bi se shvatila razlika izmedju potrebe i
onoga što nije potreba. Onoga što je dužnost vjernika, i onoga što dužnost
nije, već je po želji čovjeka.
Dakle, kada se branimo ovom
izrekom, onda kada smo govoriti trebali, mi se nećemo braniti razumno. Razum
traži razmišljanje i znanje o onome čime
se branimo, da li je to provjereno i uskladjeno prema propisima Božijim, tj.
dozvolama i zabranama.
Zato, svaka šutnja štetna bi
bila, u situacijama koje sadrže riječi ili postupke koji su zabranjeni
vjernicima, i prema kojima vjernik ne
smije biti “ nijem“ i „slijep“, na ono
što se govori ili dešava.
Tako ima i beskorisnih govora
koji nam sem oduzimanja dragocjenog vremena baš ništa ne doprinose, u sticanju
korisnog znanja. U takvim prilikama korisnije
je šutjeti, nego govoriti, i takva bi
šutnja bila pametnija od govora.
Govor je Božija blagodat, ali
može biti i kazna, ako mi svoj govor
kaznom učinimo.
Vrijeme u kojem živimo, „medijska“
sloboda govora, i govora sve-prisutnog na javnim mjestima, već dugo vremena je
izašla iz okvira kulturnog dijaloga. Onaj koji se pridržava vjerskih propisa,
on se ujedno pridržava i kulture govora, jer Božiji propisi su obuhvatili sve
ono što je čovjeku potrebno, da bi ispravno postupao u svakom pogledu, pa će
takav znati kad treba govoriti a kad šutjeti.
Nekoga mogu „prestrašiti“ ove
dozvole i zabrane, ali one nisu propisane da straše, nego da nam olakšaju a ne
otežaju.
Kada se upozna razlika izmedju
dozvoljenog i zabranjenog, život postaje jednostavniji i lakši u svim životnim
prilikama i odlukama, jer za sve imamo sigurnu uputu, i naše je samo da
postupimo po njoj.
Sveznajući Bog nam olakšava, a
naše neznanje nam otežava, sve dotle dok se čovjek ne zapita; „Ko me je Stvorio,
zašto me je Stvorio, i koji put vodi džennetu a koji džehennemu“, pa se opredijeli, prije nego što mu kasno
bude.
No comments:
Post a Comment