ako onaj koji učini grijeh shvati
da je počinio grijeh, pa ne ustraje u njegovom činjenju, već ga prestane činiti
i pokaje se.
U tom slučaju učinjeni grijeh bi mogao biti uzrokom
njegovog produhovljenja - spoznaje
grijeha i odgovornosti zbog učinjenog.
Grijeh može biti svjesno ili
nesvjesno učinjen;
Svjesno činjenje grijeha, ima i
namjeru, a namjera uz svjesnost je otežavajuća okolnost, pa grijeh dobiva na“težini“, sve dotle dok se ne prestane činiti.
Nesvjesno učinjen grijeh, bez
ikakve namjere, može biti iz neznanja o onome što je grijeh, to mogu biti
riječi ili postupci, pa bi to mogla biti kao i „olakšavajuća“ okolnost, obzirom
da nije bilo namjere. Nema čovjeka koji nikada nije učinio ovakav grijeh, a
sretan je onaj koji „progleda“ i prestane činiti isti.
Nije isto činiti grijeh i znati
da ga drugi čini, jer njegov grijeh te ne može „boljeti“ kao što tvoj može, jer
ti znaš težinu svog bremena, a on svog.
Prepoznavanje grijeha od osobe do osobe može sasvim drugačije biti,
jer ono što je nekome grijeh, drugome može biti ludost. Ta različitost u vidjenju
zavisi od mnogo faktora, a prvenstveno od stepena znanja, razlike izmedju dobra i zla, tj.
činjenja dozvoljenih i nedozvoljenih postupaka - grešnih djela, koja su od Boga
zabranjena, da bi čovjek spasio sebe i druge od činjenja grijeha.
Zato, je potrebno proučavanje
vjerskih propisa, dozvola i zabrana u postupcima, i vjerovanje u postojanje
duhovnog svijeta kao i materijalnog. Mi pripadamo materijalnom svijetu, ali i
duhovnom, jer tijelo je materija, a duša je duhovna, pa moramo „usavršiti“ ono
što jesmo, u ono što trebamo biti.
Znanje je štit u borbi protiv
grijeha, i ko znanje ima znati će i grijeh prepoznati, i sumnje nikakve neće imati.
Kod prepoznavanja grijeha dužnost
nam je upozoriti onoga koji čini grijeh, lijepom riječi ili savjetom, bez sile
ili činjenja nereda. U ovakvim situacijama, često se može naići na otpor, u
smislu ljutnje upozorenog, radi njegove trenutne nesvjesnosti, neznanja, ili
zavedenosti od onih koji zavode, pa je „slijep“ na ono što čini. Prijatelj
upozorava, a neprijatelj prepušta grijehu, zato je malo onih koji odvraćaju, a
puno ih je koji navraćaju.
Naše je da ne činimo grijeh, i da upozorimo one koji ga čine, ali mi ne
sudimo.
Samo je Jedan Sudac Pravedni, i
On zna ono što niko ne zna, ono što je bilo, i ono što će biti, a ljudi znaju samo ono što im je odredjeno da znaju, pa budu darovani znanjem blagom neizmjernim.
No comments:
Post a Comment