Udaljavanjem od vjere on gubi
osnovne ljudske vrijednosti koje su date samo čovjeku, koje su iznad samog
opstanka i održanja života, što je odlika svih životinjskih vrsta da žive,
hrane se, razmnožavaju, i umiru.
Naizgled neuporedivo, čovjek i
životinja, bezbroj razlika a dosta sličnosti? Čovjek se radja, pa i životinja
se radja, svaka na svoj način, ali se radja, čovjek se mora hraniti da bi
opstao, a i životinja se mora hraniti da bi opstala. Čovjek je zadužen za
produženje ljudske vrste, pa i životinja je zadužena i brigu vodi o svojim
mladima kao što i čovjek vodi. Čovjek mora graditi mjesto prebivališta, pa i životinja ima svoje mjesto prebivališta
i gradi ga po potrebi Čovjek umire pa i životinja umire, pa u čemu je onda
razlika izmedju njih?
Kada ovako gledamo razlike puno nema;
Ali kada shvatimo da je čovjek
svojim stvaranjem postavljen kao namjesnik
- privremeni korisnik, koga je Bog dragi postavio kao razumno stvorenje
dajući mu privremeno vlasništvo nad svim ovozemaljskim prostorima, biljnim i životinjskim svijetom, da raspolaže
sa svim prema svojim potrebama, može se vidjeti da je čovjek od Boga odlikovan,
jer mu je od Njega ukazano povjerenje i čast da bude korisnik ovozemaljskih
blagodati.
Pored koristi i privremene
„vlasti“ koju čovjek ima on snosi i odgovonosti za svoje postupke u čuvanju
onoga što mu je povjereno, zašto će i račun polagati, ako se udalji od Zakona
Božijih, propisanih za čuvanje onoga što
mu je povjereno.
Čovjek koji na ovakav način
shvata svoje stvaranje i svoj život cijeneći ga, shvativši odgovornosti svoje
pred Bogom, on će i postupati u smislu takvih zakona cijeneći Božije
povjerenje, prihvativši odgovornost pred Njim, vjerujući u Njega i sud Njegov,
koji je neminovan za svakog.
A kako čovjek može doći do
ovakvih spoznaja?, shvatanja da je čovjek, bez obzira na ono što je u njegovoj
trenutnoj „vlasti“. Pred Bogom nemoćan i zavisan, bez obzira na sva ovozemaljska blaga i
mogućnosti, jer je Božija moć, Znanje, Mudrost, Snaga i Vlast, nad svim svjetovima, ovozemaljskim i
onozemaljskim. Čovjek to može znati jedino ako traži „blizinu“ Božiju, u kojoj će naći utočište i znanje,
koje mu je potrebno da bude razumno stvorenje,
sa svim odgovornostima za koje je zadužen čovjek.
A ako razmislimo o čovjeku,
kojemu je smisao života, hrana, materijalne koristi, ovozemaljski poroci,
jednom riječju; zaokupljenost ugodnim životom ugadjajući prvenstveno tjelesnim
potrebama, zapuštajući se u duhovnom smislu, pri čemu će izgubiti osnovne
ljudske vrijednosti kojima je odlikovan, može se reći za takvog čovjeka da je i
njegov razum umrtvljen, te je njegov stupanj življenja ravan životinjskom, o
čemu govore mnogobrojni dokazi, čovjekove nesvjesnoti i „odlutalosti“ od samog
sebe.
Ali, uvijek ima nade, i nikad kasno nije, da čovjek postane čovjek, i da
potraži utočište Božije, u kojem će siguran biti.
No comments:
Post a Comment